Jumaat, 27 Februari 2015

Cahaya Penawar Ibu - Nur Adawiyah...

Assalamualaikum..

Alhamdulilah..syukur pada Mu Ya Allah di atas rezeki yg tak terhingga...
27/2/2014 - 27/2/2015 Genap 1 tahun usia Nur Adawiyah yg bermaksud "Cahaya Penawar"..
* nama nie cik abang yg pilih*

Di kaulah pengarang jantung ibu & pengubat suka duka & cinta hati ibu & ayah
Me rasa sekejap jerk...masih lagi terbayang2 masa dalam wad....

Throw back jap...
jeng...jeng....
Nur Adawiyah lahir pada 1.10pagi...
Masa kuar tue tak nangis spt bby lain yg mcm terjerit2....cik abg kata nangis sekejap jerk...mata tak sah kira...ceroh ajer masa tue....
me plop...masa bidan letak wiyah ats dada tue...terkebil2 nengok mata nyer...
*rasa mcm x percaya pon ada...selama 9bln duk usung perut ke hulu kehilir....haaaa..
skali kuar semangat nauuu....3.44kg...

Nur Adawiyah lahir cukup bulan (40 minggu)...kira dah jadi anak angkat doc...
selalu doc pantau (before this me ada kes kan)....
mmg mcm tue...if ada kes doc akan pantau dgn teliti...alhamdulilah...
Duk dalam wad pon tak lama...2 mlm jerk....then boleh balik...
Nur Adawiyah kena Jaundis...selama 14hari....
mcm2 petua me amalkan tuk turunkan jaundis.....mcm Mandi ngan air belimbing buluh & bg minum Jus Anggur hitam (dlm setitik jer, coz perut bby bkn besar sgt pong)....alhamdulilah...serasi...

coz setengah baby...minum susu kambing..sengkuang cina...mandi ngan air inai...mcm2....
bergantung pada baby...serasi yg mana....

Jaundis dah kurang...cukur rambut plak....sampai 2x...
1) Toki yg cukur....tak berapa kemas coz tak berani nk cukur lelebih risau kepala bby kan lembut..
2) Cik abang cukur plop....kasi licin.....

Dah lepas cukur nmpk bersemangat badan...mcm owg besau jerk nengok nyer...

Dari sehari membawa ke bulan...dah masuk 6 bulan....
rambut pon dah tumbuh walau pon tak lebat....
nak masuk 1 tahun dah tumbuh gigi...

sekarang gigi dah bertambah....yg kt atas dah besar 2 btg..tumbuh lagi kiri & kanan...
yg kt bawah pon tumbuh jgk...semuanya 6 btg...fuhhh....
sekali senyum...terus nmpk gigi....
me pon dah beli berus gigi....
* lupa nk snap....nnti me upload k...




Anak dara ibu dah pandai sebut "bak..bak..." means Susu ler tue...
me tgh duk ajar panggil ibu ....tak lepas2 lagi...
haaa3...hover betul me kan...
budak baru masuk 1 tahun me dh suruh macam2....haa3...

"Selamat Hari Lahir buat Cahaya Penawar Ibu & Ayah" - Nur Adawiyah
muah ciked...




Nota : Penantian 7 tahun..akhirnya membuahkan hasil dgn iziNya..Jangan peduli kata owg luar..kerana                      dorang tak tahu apa yg terjadi sebenarnya.
          *peringatan utk diri-sendiri jua*




Catat Ulasan