Rabu, 21 Jun 2017

Mood dah kelaut...

Assalamualaikum....

Yuhuuu....
Masih kerja lagi korang semua...
Cik Ja still lagi kerja sampai Jumaat nie...

Then 1 minggu cuti Rayooo....
ya beda bedu...cuti lagikkkk....
sukoooo....

Tahun nie raya bertambah ahli keluarga....
dengan kehadiran #babyH...alhamdulilah...
segala persiapan tak berapa nak umphh sangatt coz guna apa yang ada sahaja
ala kadar.....
Kuih rayooo...tak buat tahun nie....mintak kakak Cik Ja buatkan...
hanya 3 jenis kuih ajer....(almond london, tart nenas & semperit)
dah itu pon dah banyak...selebihnya beli kerepek @ kekacang ....

Baju rayoo tahun nie hanya 1 pasang baju kurung..
nak tempah baju berpesen2...tak leh lagi wat masa nie...
Cik Ja masih bf....so lau baju kurung rasa macam selesa....loose pon loosee
lau pakai kebaya...kebarung....jenuh cik ja....
yang selebihnya pakai ajer baju tahun lepas....
masih boleh pakai lagi....then baju kurung 3 tahun lepas pon still helok lagi..
(nampak tak kat situ....cik ja dah kuruih....kih2...)

Rinie dah masuk 26 Ramadan.....
kejap jerk kan...sedar tak sedar...dah nak masuk penghujung ramadan...
Seperti tahun lepas (sejak ada anak)...
time berbuka memang cik ja x dapat berbuka sesama ngan cik abang....
cuma minum air + kurma dahulu....
kerana nak kasi #babyH tido dulu....lau tak memang x leh nak makan lagi....
bertabahlah cik ja.....

then menu tuk berbuka....memang CJ & CA x sempat masak...
beli kat bazar ramadhan ajer.....tapi tak banyak pun
hanya 1 lauk...then kuih2 skit....
@ CA yang masak tuk berbuka
tapi lau time sahur...CJ ler yang masak @ prepare apa yang patut....
tue pun kelam kelibut....coz #babyH bangun
kul 3am @ 4am tue time dialah.....
kasi minum susu...kasi kenyang ....baru lah CJ sambung balik prepare...
@ pon CJ masak nasi goreng, lauk yang simple2......

Memang mencabar der dak kecik kan....
nak2 time puasa.....
masa time CJ berpantang ritu...2minggu puasa then kena masuk kerja...
bila dak kecik tido....CJ cepat2 prepare bahan masak...
lau x...memang lambat ler siap masak...
nak nak plak ada si kakak_cik adawiyah....lagilah....
memang ritu cik ja x hantar kat pengasuh coz masa tue dah rasa badan dah sihat skit...
jap pegang dak kecik tue...jap tengok kat CA...
memang tak menang tangan leww..

Masa CJ berpantang...mak ada teman kat rumah...
yelah x berani mak nak tinggalkan CJ & baby...
terima kasih mak....
CJ x harapkan mak suh wat kerja2 kat rumah tue....coz dah tahu kesihatan mak berapa nak elok...
temankan CJ tue pun dah mujur..

Minggu nie last CJ kerja....
wat kerja pun tapi hati dah kat rumah....
heee2....




 Psstt:- mood x sabar nak cuti lelama.....











Catat Ulasan