Selasa, 11 Ogos 2015

Tanggungjawab bersamaa......

Assalamualaikum....

Tanggungjawab.....sebut saja orang dah faham kan...
tak kisah lah tanggungjawab terhadap Allah....keluarga....kawan2...mahupon dengan pekerjaan...

Bila kita tak bertanggungjawab bermacam2 masalah akan timbul....
memang tak di nafikan...

Baik dalam perhubungan suami isteri....sebagai contoh...
Jikalau tak ada persefahaman @ sikap tak bertanggungjawab maka bermasalah jadinya...
sapa sokong....angkat tangan.....

Si isteri perlu tahu tanggungjawab....begitu juga si suami...jangan nak lepas tangan ajer kan...
zaman sekarang memasing berkerjaya...baik si suami mahupon si isteri...
so bebanan kerja kat opis @ kat rumah nak sama banyak, kalau dulu lain mak2 kita tak berkerja
boleh jaga anak, kemas rumah, masak2, ajar anak dll.....*kerja si isteri nie mmg tak pernah habis kan*....
huuuu3.....*nie bukan bersungut @ merungut taw*....memang hakikat nya kan...
koi pernah terbaca ada 1 statement @ fakta....
cthnya :- lau si isteri cakap nak tido.....dalam masa yang sama...buat kerja rumah lagi...
nak masuk tido...tengok botol susu x basuh....pergi basuh.....prepare baju tuk hantar kt rumah pengasuh,
susun kain....bak kata apa yang nampak depan mata terus kasi settel...
bila dah settel baru boleh tido...yelah lau esok pagi tengok rumah tunggang langgang lagi stress kan..

begitu dengan sikap Ego, nie lagi 1 masalah...
nak berEgo biarlah bertempat...
ini tidak...Ego setiap masa....walhal sekali sekala kita patut kurangkan Ego.....
*korang jangan nak wat speku2 ....citer nie tak kena mengena dengan koi*

hanya untuk peringatan diri sendiri...


 Psstt:- sekali sekala memasing patut rendahkan ego ...utk kebaikan bersama...yerr tak ?

Tiada ulasan: