Jumaat, 23 Ogos 2013

1st Scan...

Assalamualaikum….

Rinie 23.7.2013 (selasa_8am), 1st time refer ngan Doc tuk scan..mcm biasa rutin klinik..amik berat, test urine...then masuk bilik 12 jumpa nurse dlu..then baru jumpa ngan Doc..
Masuk jerk bilik doc tue...kena soal siasat lgi psl sejarah bby hawa ari tue...apa punca bby u meninggal ari tue...
aku ckplah lps jerk kena cucuk ATT (masa tue kandungan dh 6bln)..doc trus ckp...sy rasa bukan pasal kena cucuk tue..aku diam jerk mls nk argue cuma aku ckplah lps dr bersalin ari tue dan amik result yg pakar cakap...punca nya jangkitan kuman tpi tak spesifik jangkitan dari aku @ dari bby....doc plop yg senyap coz mcm gaya tgh duk fikir...yelah waktu tue aku tanya bnyk2 kt pakar pon x leh nk jwp tue yg mlas nk ckp lebih2...

Alih2 doc suh aku baring tuk scan bby...doc letak krim kt perut..gelek2 trus nmpk jantung kecik nyer...doc pon trus ckp tue jantung die...jap yer nk pusing2 tgk ukuran bby...pusing punya pusing...nmpk bby tpi kecik yelah bru 7@8minggu masa tue...then doc tny aku ader alahan tak..
Of coz doc...sy slalu muntah2...then doc bg ubat tahan muntah..nie namanya 'Veloxin'...
Nie pic scan tpi hampeh doc tak print pic bby tpi particular jerk...huu3..nielah lau check klinik Gov...lau private mmg kite buleh simpan...



Haa..itulah rupanya....
Oh ya lupa nk g taw...result air gula air tue Normal..alhamdulilah...



Utk yg tak tahu range normal mcmana nie dia:-
Fasting : <6.7mmo/L
2HPP   : <7.8mmo/L

Kira range aku tue di tahap selamat...tpi tak leh senang hati coz aku kena 3x minum air gula tinggal lagi 2x....oohh tidakkk...igtkan bila dh normal tak perlu minum..
tpi kan bila tgk result rase mcm lega ler...
harap2 nnti lau amik 2x mcm nie pon mintak2 normal...
sekian tuk hari nie...


Tiada ulasan:

Muncul kembali...

Assalamualaikum....  Ya Allah, Rindunya dengan kesayangan semua.. Allahuuuu... Lama betul tak bersua kan.. Cik Ja masih lagi setia dengan bl...