Rabu, 21 Ogos 2013

Setelah lama menanti....(part 1)


Assalamualaikum….

Setelah berabad lama blog tak di update coz sindrom 'M' telah melanda sejak dua menjak nie...

Sebelum tue..nak tanya ader saper2 rindu kt raisa tak...lau ader cer like 2x...heee3...
Entry kali lebih meleret2 dari biasa..saper2 nk baca di ingatkan baca smpi habis...jgn separuh jalan haa....

Ikut pd tajuk kt atas tue suspen yer dop...yelah sejak kehilangan baby hawa pd 2009 & gugur 2010 masih lgi mengharapkan rezeki dr yg Maha Esa...

Alhamdulilah..setelah 3tahun menanti setelah aku mengalami keguguran ari tue.. perkhabaran berita gembira yg ku terima...dalam pd tue ku dh terasa lain macam pd diri ku...selera makan menjadi2...letih...kadang2..pening...pg tue ku dh inform kt cik abg nk try beli upt tue ler...cik abg kt ader muntah2 tak...lau tak muntah...x payah beli lgi ler...tpi aku nk try jgk (aku nie mmg jenis yg x sabar owgnyar)...cik abg turutkan ajer..dh ktnyer...lau mcm tue beli jerk ler...hee3..suko3..

Tarikh 22.6.2013 (sabtu) dlm kul 12pm lebih mcm tue..setelah selesai ku menghadiri kelas mengaji....ku suruh kakak ku membeli upt kt farmasi..(coz sblum nie kalau aku yg beli benda alah tue mmg resultnyer hampeh, nah skrg ku harap2 ader berita gembira)..aci ker mcm tue erkk...
Nak wat mcmaner hati sudah tak tenteram....pulangnyer kerumah..ngan tak sabar2 nyer...ku mengtest...
dah resultnyer (cer teka)
jeng..jeng..
alhamdulilah 2line..syukur kehadrat mu ya Allah...
Ku seakan2 tak percaya coz sblum nie asl ku test jerk
(-negatif)..bila kali nie (+positif)....terkedu..terkesima...berdebar2...air mata tok sah kira aah..laju jerk...mcm x caya jerk..
tup2 dh ok skit owg 1st aku col my cousin (si suhana) bkn x nk col cik abg cuma nk wat suprise kt die nnti..hee3..
Si suhana gembira dgr berita nie coz die pon slalu mendoakan & memberi nasihat pd aku...lgpon suhana pon tgh merancang tuk peknen kali ke-2 coz ank sulong nyer dh besar 5thun sudah....dh hbs borak2...col plop my bff 
si Rossa...die pon gembira coz die pon turut sama ingin tgk aku mempunyai cahayamata....terima kasih atas doa2 dr kalian semua....dan juga padaMu ya Allah kerana mendengar doa2 dari hamba2mu....syukur2..

Aku dh simpan elok2 upt tue n selitkan note kt situ tertulis :- 'Terima kasih abg...sayang abang'...
kul 1.30pm cik abg dh balik...aku dh tersengih2...trus jerk ucap...terima kasih abg....cik abg pon mcm tahu2 jerk..
masuk jerk bilik nmpk suprise yg aku letak...
cik abg ngan terpinga2 tanya...'apa maksud nie_2line nie'
Lorr aku pon explain ler....lau gtu means...Peknen ler...lau 1line x peknen cik abg...alahai...
Cik abg pon tersengih2....

Aku nie laks tak sabar nk wat check-up kt klinik....kt cik abg kasi hbs bln nie ler...sng skit....means lau kire aku nyer last period 19.5.2013...so skrg aku test 22.6.2013..means dlm 1bln lebih mcm tue ler...

Ok...dh selesai entry kali...kite sambung plop part ke-2 tuk mengetahui brapa minggu dah ku peknen...tak sabar2 (ala2 lisa surihani dlm citer Istanbul aku datang)..hee3..










Tiada ulasan:

Muncul kembali...

Assalamualaikum....  Ya Allah, Rindunya dengan kesayangan semua.. Allahuuuu... Lama betul tak bersua kan.. Cik Ja masih lagi setia dengan bl...