Isnin, 26 Ogos 2013

Sedar tak sedar...

Assalamualaikum….

Pejam celik..pejam celik dh nk habis ramadhan...tinggal lgi 2 hari lgi nk sambut bulan syawal..iaitu bulan kemenangan bagi umat islam setelah 1bulan berpuasa...

Tahun nie aku & cik abang beraya di Kuantan coz mengikut sistem giliran...nnti thun dpn plop baru beraya di Dungun...hee3...adil dan saksama..tak ader gado2...^_^

7.8.2013 (rabu) company bg pelepasan half day tuk staf muslim..alhamdulilah seronok beronok...mls nk fikir psl hal kerja2 dah...thun nie bab2 kuih muih aku tak wat...semuanya  kakak aku yg buat...aku tolong2 gtu2 jerk...x larat...bkn aper permintaan cik abg nk kuih Dahlia & kuih tart nenas...yg tue jerk die nk...ok lah kan..

Mlm raya tue aku, cik abg dtg rmh mak tolong apa yg patut...adik ngan nono bermalam rmh mak...tak mcm tahun2 sudah...slalu nya aku & cik abg ler bermalam rmh mak...tpi kali nie tak coz adik dh ader kan...janji mlm raya tue kite siapkan rmh mak...yelah mak tak larat nk wat semua keje..

Ok masing2 dh tugas2 masing...mak masak lauk tuk pagi raya..menu : Nasi Minyak + Gulai aym Pencen, Nasi himpit + Kuah kacang...mlm tue mak cuma masak lauk jerk...lps subuh mak msak nasi..

Aku jadi mandor ..hahhaa2..suke2...bab arah tue arah nie..nk angkat2 mmg aku tak berani coz kandungan baru lgi..lgpon cik abg x bg wat keje...cayang cik abg..
Adik & cik abg ler susun kerusi...letak karpet...letak meja..sapu2...aku takat pasang sarung kusyen ok coz brg tak berat kan...pandai tak...heee3...

Fuhhh...dah siap ruang tamu...bab di dapur laks dh semua atas dapur...kul 11.30mlm dh siap...alhamdulilah dah cantik rumah mak...aku & cik abg pon slow2 nk balik dah..nk kemas2 baju coz nk dtg rmh mak di pagi raya...



Tiada ulasan:

Muncul kembali...

Assalamualaikum....  Ya Allah, Rindunya dengan kesayangan semua.. Allahuuuu... Lama betul tak bersua kan.. Cik Ja masih lagi setia dengan bl...