Isnin, 26 Ogos 2013

Di pagi raya...1 syawal..

Assalamualaikum….

Pagi2 lps subuh aku & cik abg dtg rmh mak...smpi2 mak dh siap masak nsi minyak..hee3..igt nk tlong rupa2nya dh siap duk ats dapur dah...tima kasih mak...

Dh selesai bab2 makan tue...seisi nk melaram plop...
pgi tue adik & cik abg g sembahyang raya kt masjid Tg.lumpur ngan warna tema 'Purple'...aku, nono , sekecik zara, mak & ayah jerk tak ader color lain..color krim...ok lah janji ader color.....hee3..

Sambil2 tunggu cik abg balik dr sembahyang raya tue...aku dh melaram..bru nie kali aku pakai lipstik lau tak jgn haraplah...nk pakai pon rase malas...huu3..
Dh balik dr masjid tue..seisi bermaaf2an ngan mak & ayah...tpi yg dlu skali of coz ler my cik abg..kali nie lain skit dari thun2 yg lepas..hee3..Off record...pas tue salam mak & ayah mintak maaf bnyk2 yer mak & ayah...doa2kan yg elok2 tuk anak mak nie...

Ngan adik & nono..n part seronok seisi bg duit raya kt mak & ayah..n sekecik zara...aku & cik abg mmg x ader collection (itu dlu)..tpi skrg aku dh 'isi' insyallah thun dpn wat collection...hee3...truk kan...

Dah selesai tue...acara makan laks...dh hbs pose2 tue...perut dh lapor..g mkn semua....alhamdulilah kenyang...mak sdara @ adik ayah ader dtg ...bersalam2an...then adik plan nk g rmh k.zie (kakak ipar) coz bru nie bersalin bby girl...aku tak berkesempatan nk tgk..kakak ku ngan anak2 tak dtg lgi...jam dh kul 11am..
adik kalu buleh nk g beraya baik awal2 skit...aku & cik abg naik ngan kete ngan adik...

K'betulan dh nk bertolak tue...kakak bru smpi..so plan trus g beraya rmh Mail Ikan Bakar dlu kt Peramu then baru g permatang badak rmh kakak ipar nk tgk bby kecik...

Singgah beraya rmh Mail Ikan Bakar tue...fuhh ramainya owg..yelah owg kampung saper tak kenal...menu satay, ns dagang, kuih muih, aku dh kenyang...tak leh mkn bnyk2 tpi amik gak sate 2@3 cucuk ..hee3...cuma bab air nie aku kena sensitif skit...air gas aku x leh minum...air masak @ air panas mcm teh o..ok lgi...lebih pd tue..cik abg dh tegah awal2...suh beringat sikit..jgn nk ikut sedap mulut minum...huu3...baiklah cik abg..

Lps tue trus g permatang badak..ramai gak adik beradik balik beraya...riuh rumah...bby tgh tido (nama : Nur Arissa Yasmin)..panggil Arissa jerk...
Kecik 2.1kg...smpikan pakai sarung tgn & kaki asyik tercabut jerk...cian2..skali tgk mcm muka abg...2x tgk mcm muka si angah...biasalah kan...muka bby nie asyik berubah2...tgk bby kecik tak sabar plop...hee3...
rumah tok umi ader wat ns minyak jgk + aym masak pedas + rendang daging...aku belasah plop coz terliur ngan nsi minyak umi ader kismis, kacang hijau..hee3..

Lps tue singgah plop rmh kawan ofis mate cik abg kt Bukit Goh...mkn lemang + rendang aym pencen + air sunquick...aku belasah lg...

Pas tue g beraya plop rmh sedara belah nono kat2 area2 situ gok rmh mok long katanya...tak mkn ppon just minum air sirap jerk...minum lagi...cuaca laks panas lain mcm jerk...ntah2 nk ujan kot ptg nnti..

Ayoyo2...bdn rase penat...trus otw balik rmh mak...tak lama lps tue...kakak ipar kakak ku dtg beraya rmh mak...dorang mkn ns minyak mak...aku tak layan sgt
coz rase mcm tak sedap bdn jerk...

Ptg tue..nmpk gelap semacam jerk...mcm nk ujan lebat jerk nie...alih2...skali dtg ..fuhh..boleh tahan...
kul 10lebih mcm tue aku & cik abg balik rmh....restkan bdn..letih2...pecah rekod betul aku & cik abg...skali beraya 4 buah rmh...slalu tak ader ler mcm nie...
Nie gara2 adik & nono ler...suka beraya sakan...huu3...aku & cik abg mmg x leh nk wat mcm tue...kaki jalan sungguh dorang nie...

Selamat Hari Raya dari Kami Sekeluarga....nie tak cukup corum lagi....kakak lmbt datang...so aku & cik abg & adik & nono pose dlu...hee3..

Asal ler songkok adik tinggi sangat...tak nampak muka ku...huu3..

Tengok tue Si zara jeling kt nono....skrg zara dah 1 tahun lebih..still lgi x leh berjalan tpi bab merangkak dh terrer...

Bersama dengan Insan2 yg ku sayang...Ayah, Mak & of coz my cik abang...cayang semua....

Masa nie baru touch-up skit...lau tak mmg x ader mood nk tepek2 bedak bagai...(usia kandungan dh masuk 3bulan...tak nmpk lgi kan)...

Nie sekecik yg duk kt Permatang Badak a.k.a bby kakak ipar...nama : Nur Arissa Yasmin...










Tiada ulasan:

Muncul kembali...

Assalamualaikum....  Ya Allah, Rindunya dengan kesayangan semua.. Allahuuuu... Lama betul tak bersua kan.. Cik Ja masih lagi setia dengan bl...