Khamis, 22 Ogos 2013

Setelah lama menanti...(part 2_last)

Assalamualaikum….

Mcmaner ngan part 1 ok tak ullos...
hee3...sambung part 2 plop...di sebabkan bini nya tak sabar nk wat check up...cik abg pon turutkan ajer...coz mmg cik abg dh masak ngan peel ku....hee3..sowie cik abg...terlebih excited..

23.6.2013 (ahad_kul 11am) g klinik Al-Farabi..boleh tahan gak ramai owg...tiba nama ku di panggil...dpt doc pompuan muda lagi..kira ok ler..tak segan sgt lau nk wat scan ker aper ker kan...
So aku explain ler bla2....doc pon suh aku baring nk scan katanyer coz nk tahu dh brape minggu...
Scan punya scan tak tgk coz kt doc aku dh buang air means pundi kosong..ikutkan jgn buang air lgi...(dlm hati manalah aku kena penuhkan...alahai..) so di gelek2 nyer benda alah tue tuk scan tak gak nampak2...huuu3...hampeh...dan kesudahnyan doc cuma kira guna manual yg mcm slalu nurse2 guna tue mcm carta mengandung & kelahiran tue...pusing2..dpt detect...bru 5minggu @ 1bulan 1 minggu...dan due date 23.2.2014...

Cik abg dlm pd tue siap bebel..tue ler cpt sgt nk scan walhal mende x nmpk lgi..(ala..cik abg nie..smpt lgi nk bebel2..)..huu3...then bila tiba nk amik ubt...doc cuma bg vitamin Obimin n charge RM60.00 fuhh..nasib baik buleh claim...
nie ler rupa nyer Obimin tuh...dlu masa pregnant baby hawa doc bg Paramillet...
Sebelum g wat kad kt Klinik Gambut tue...baik mkn vitamin nie dlu coz dlm nie kire cukup tuk 1biji (folic asid, iron, vitamin b complex)
 Igt kan dh hbs cik abg duk bebel2...rupa2nya masuk kete kena lagi...adoyai....kena lagi...tak apalah tahan jerk telinga tue yerk coz ibu2 pregant tak baik lawan ckp suami..haahaha3...kalu dh kena batang idung sendiri nk kata apa lgi kan...

Maka dengan itu bermula lah..rutin ku seorang bakal ibu..pemakanan kena betul2 jaga coz kalau buleh tak nak ulang kesilapan yg dlu2 di atas kecuaian ku sendiri...
Kalau dlu ...aku sering minum air bergas, fast food, yg sewaktu dgn nyer...dan yg paling kuat control skrg adalah cik abang..jgn mkn tue..jgn mkn nie...huu3...dgr mcm kena dera jerk...tpi di sebabkan x nk pisang berbuah 2x...ku pasrah...

Sejak tue..ku tidak lagi mengambil minuman berkafein mcm nescafe (fuh..lau ikutkan tue mmg peberet tue)..so aku tukar ngan Jus buah2an..susu...
Bdn pon tak brape nk bermaya jerk...selera nk mkn mcm2 tpi part yg tak leh tahan tue...aku allergic muntah...igt kan pregant kali ke-3 nie tak adalah alahan...tup2 mmg gnie ler...mkn kemain seronok....bila time gosok gigi jerk...terasa dr urat perut mcm kena tarik2 jerk...apalagi kuar balik ler apa aku mkn....then perut kosong balik...hbs nk mkn apa lau jadi gnie..

Tak lama lgi dh nk start Puasa....huu3..buleh ker thun aku nie puasa penuh..InsyAllah mudah2an...

Lps jerk dpt tahu tue...aku dh tak leh nk wat aper (asyik letih jerk..nk baring jerk kalu buleh)..kelas mengaji pon aku x dpt pergi...alangkah sayangnya..tpi nk wat mcmaner kan dah darurat..huu3...

Dlm pd tue...dpt perkhabaran gembira dari pihak Bank (coz aku & cik abg ader wat permohonan beli rumah) loan dh approved..alhamdulilah rezeki Ya Allah..Engkau permudahkan lah segala urusanku....syukur2..inilah yg dikatakan rezeki anak...

8.7.2013 (Isnin) aku & cik abg amik cuti coz nk g bank sign surat loan then alang2 aku dh cuti terus g wat kad Pink kt Klinik Jalan Gambut_Ktn...

Maka bermula lah seisi soal jawab aku ngan nurse tue..

anak ke-brape...umur brape..bla3...mcm di interview plop..layankan ajer ler....


Tadaa...buku pink sudah siap...so bermula lah jadi pengunjung setia Klinik Ibu & anak yer...

8.7.13 - 1st check up..berat 58.7kg..darah tinggi Normal...kandungan bru 7minggu lebih..alhamdulilah..

Dh ader tarikh tuk minum air gula (MGTT)..coz lau lmbt nnti kena bulan puasa..huuu3...awalnya..
Nie lah pekdah nya lau wat kad awal2...serba serbi kena awal...amik darah awal..minum air gula awal...bla2...
huu3..tpi mengenangkan bby dlm kandungan ku pasrah jer ler...

K ...nnti sambung lagi...













Tiada ulasan:

Muncul kembali...

Assalamualaikum....  Ya Allah, Rindunya dengan kesayangan semua.. Allahuuuu... Lama betul tak bersua kan.. Cik Ja masih lagi setia dengan bl...