Jumaat, 18 September 2015

Jiran...oooo...jiran...

Assalamualaikum....

Koi nak citer pasal Jiran rinie...ritu koi citer pasal Jiran sebelah kanan...
nie plak jiran depan rumah...

alkisahnya...
Husband jiran nie keje nyer bawak lori....isteri tak berkerja...
Selalu nyer Husband die parked lori kat tepi taman tue....
tak ada ler menganggu @ menghalang laluan kan...
tak ada owang nk kisah pong...

so sekarang ada orang kisah coz husband die parked tepi rumah koi...
coz tempat parked tue dah di ambil oleh jiran sebelah kiri koi nie...
parked Van....die laks parked lori....

ermmm.....
nak jadikan citer....koi punya depan rumah ada lah pokok mempelam yang dulu kemahin ada dedaunan..
tpi sekarang dah tak dah...pokok tue dah mati....siap ngan pokok tak ada...tercabut...
then plan nak tanam balik...tak kisah lah buah apa pon...
memakan masa ler sikit kan...
then husband jiran depan rumah nie.....senonong2 parked lori...
lau sekali dua ....koi tak kisah...
walaupun kekadang annoying bunyi enjin pepagi..(bilik kat depan) memang hari2 ler dengar..
koi tak aper lagi...tue cik wiyah ....
pantang dengar bunyi bising....terjaga ler...

koi dah perasan tempat pokok yg mati tue dah pecah simen nyer....(kira 4 penjuru simen)...
koi wat lek wat peace jer dlu...
petang semalam hujan boleh tahan gak lebat nyer...

koi nie tertengok ler tempat pokok tue...
astaga....semua simen 4 penjuru tue dah pecah.....then nampak dah ada macam lubang kat tengah2 tue...
OMG...nnti lau musim tenkujuh ..hujan tak berhenti apa jadi..
korang pon bleh fikir kan...

lau silap hari ...kereta lalu...memang tayar akan terjelus....

ermm....agak-agak korang lah....
jiran tue perasan tak kat tempat pokok tue ?
@ saje wat tak nampak...

so sekarang koi nak wat aper...
Terus g serang @ slow talk @ bior ajer macam tue...

korang ghase ?
ada cadangan ?
cer citer kat koi....acaner nak settel prob nie..



 Psstt:- ermm...lau tegur nanti sentap plak..tak tegur makin menjadi2 ..pening2...

Tiada ulasan: