Rabu, 7 Oktober 2015

Bersambung - sambung plakss...

Assalamualaikum....

Baru minggu lepas koi g klinik coz cik wiyah demam..
nie mak plak demam...

Cik wiyah dah beransur sihat..cuma ubat antibiotik kena habiskan dalam 7 hari (rnie dah last)
Mak tak larat nak bangun....demam kuat...
ikutkan kakak koi dah ajak pergi klinik...
tak nak lagi katanya....mungkin rasa demam tak kuat sangat...

baik kakak mahupun ayah dah puas pujuk ajak g klinik
tak nak lagi katanya.....
biasa lah kan...orang tua kan...
kena bijak mainkan peranan...

nak di jadikan citer...
koi & cik abang berserta ayah bawa mak g klinik Al-Amin _kat sebelah Masjid Sultan Haji Ahmad Shah

Ikutkan nak bawa g Klinik Putramedic_Tg.Lumpur jerk....
col dulu tanya...tutup plaks waktu malam...tak ada doktor katanya...
pulakkks...

so cik abang bawakan mak kat klinik...then 1st koi masuk
sebelum nie biasa dengar...tapi tak penah pergi dapatkan rawatan kat snie..
rata-rata kata klinik nie murah & berbaloi...

service pon ok...
semalam tak ramai sangat...hanya perlu tunggu 2orang
dah sampai turn mak...

masa tengah menunggu tue...
cik wiyah memang tak duk diam....
lau dah sihat memang macam nie ler....lau tak
moody ....monyok jerk...

tengok lah ....
habis semua orang nak tegur...
tak caya....

nie koi bagi pic..


nie tengah duk tunggu turn mak...
nampak tak cik wiyah tue....

cik wiyah tegur.....
bu.....baby....baby
nampak budak atas riba tue....
si ayah budak tue...angguk jerk ...senyum kat cik wiyah

dah puas tegur orang....main bunga plaks....
nasib baik bunga kertas jerk...lau bunga betul...siaplah tue..

 hamboiii...jeling...


dah puas kat situ...
main kat pintu plaks dah...
memang tak duk diam koi nie...

jap pegang..jap kena lepas...dah cik wiyah marah pegang tangan...
aikk....marah ibu laks...

turn mak jumpa doc....dah check semua...
doc cakap demam 38.5 celcius....memang tinggi ler...
darah tinggi ok skit...tak der ler tinggi sangat..

koi cakaplah ....yang mak nie ada penyakit...
kencing manis...darah tinggi...
bukan aper ..coz lau ada penyakit kena inform coz nanti doc nak bagi ubat....
mesti ubat yang sesuai dengan penyakit...

dalam 5 jenis gak ubat nyer..
(ubat demam, pening kepala, antibiotik, cair kahak & ubat batuk)
korang rasa berapa...

koi ingat mahal ler....
tup-tup...staf tue cakap...rm48 ...

oshhh....murah & berbaloi ler...
coz ubat banyak...tak sampai rm50...
lau tak selalu kat klinik lain mesti lebih dari rm50 kan...

lepas g klinik...

g mana plaks....

sambung nanti....
*koi nak settel keje jap....
jangan maraaa aaarrr...



 Psstt:- musim jerebu memang kena selalu minum air masak coz macam-macam penyakit boleh datang...huu3
Catat Ulasan