Rabu, 29 Mac 2017

Nasi Lemak....bukan Kopi O....tapi Milo....hee2

Assalamualaikum....

Semalam punya citer bekpes...
Tapau Nasi Lemak telur mata_nasi lebih...
of coz ler.....
sejak dua mejak...selera kemahin....
ohoiiii...lgppon sekarang nie ada check up
kena tengok berat badan tiap2 minggu
ada naik ke tak ?
lau tak naik pon susah....
naik banyak pon susah....
jadinya kena naik so-so jerk...

orang kata aper...
maintain jahhh......
ritu ada turun....then latest checkp up ada naik sikit...
ok lah dari tak naik langsung kan....


Kali nie minum air Milo laks....
stop sekejap air nescafee....
ikutkan Cik Ja x berapa suka sangat Milo nie...
tapi yang tue ajer ada kt opis nie....

Nanti masa berpantang memang kena air minum Milo + sekut....ajelah..
air masak + air herba.....yang tue jelah....@ air kopi...
selain dari air tue...x leh minum....
air teh x leh...angin....air batu...nak kena hempuk ker ?
waktu pantang mana ada orang minum ais...nanti rahim kembang....
tue pon kira Cik Ja minum banyak air...
setengah orang pantang...air x kasi minum banyak sangat....

Habis tue...nak menyusu macamana lau kekurangan air kan...
nak tak nak kena jugak minum air yang banyak tuk mengeluarkan air susu + tenaga sikit kan...
nie dahlah air kena minum sedikit....makan plak tak ada kuah....habis macamana badan nak ada tenaga......

Cik Ja masa bersalin kat Cik Adawiyah ...memang dah amalkan macam tue....
jadi bila dah masuk yang 2nd nie...dah tahu selok beloknya sebab Cik Ja menyusu waktu tue...
nak tak nak memang kena minum banyak air....
bab makan memang Minggu 1st tue makan x ada kuah....
masuk Minggu 2nd baru ler ada kuah skit.....
baru lah syok...kan....

Apa yang pernah amalkan masa berpantang dulu..
In sha Allah...Cik ja akan amalkan tuk kali nie pula....

*hai lah baby....asyik mengeras jerk yer....
nak kasi hint kat ibu yer.....
cepat2lah kuar.....Ibu + Ayah + Kakak Adawiyah tak zabar tunggu baby nie....







 Psstt:- #dah38minggu #12harilagikk








Catat Ulasan